Jul

Vi indleder julemåneden med at pynte op med gaver, fra nisserne, til de enkle stuer. Hver dag er der et nyt barn som vælger hvilken gave vi skal åbne.

I Poppelbo  har vi nogle nisser som børnene får med hjem på skift – de skriver hvad nissen har oplevet hjemme hos det enkelte barn i en bog, som så læses højt dagen efter.

En eftermiddag i løbet af december (Lucia) har vi julehygge for forældre, børn og personale med julegløgg og æbleskiver.
Denne dag går de største børn (skolegruppen) i Poppelbo Lucia optog

Vi laver julegaver med børnene, til forældre, så de kan opleve glæden ved at give en hjemmelavet gave.

Vi bager, klipper og klister div. julepynt. Vi holder børnejulefrokost og spiser risengrøds. Vi danser om juletræet, der står i alrummet og hvis vi er heldige får vi også et glimt af nissen, som leger ude på legepladsen.

Julemåneden er også en måned hvor vi bliver inviteret til julegudstjeneste i kirken, hvor vi hører om hvorfor vi holder jul og hvor vi selv er skuespillere i et krybbespil. Vi tager på små juleture, hvor vi kigger på juleudstilling eller ser teater forestillinger.